CUMHURİYETİMİZİN 100’ÜNCÜ YILI 15 TEMMUZ ŞEHİTLER KÖPRÜSÜ 50 YAŞINDA

featured

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANI ABDULKADİR URALOĞLU:

15 TEMMUZ ŞEHİTLER KÖPRÜMÜZ; TÜRK HALKININ, VATANI İÇİN DARBEYE DUR DEDİĞİ, CAN VERDİĞİ TARİHİ NOKTALARDAN BİRİ OLARAK SİMGELEŞMİŞTİR

Asya ile Avrupa kıtaları arasında tarihte ilk kesintisiz karayolu akışını sağlayan ülkemizin ilk köprüsü Boğaziçi Köprüsü, yeni adıyla 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Cumhuriyetimizin 100’üncü Yılında 50’nci hizmet yılını kutluyor. 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 30 Ekim 1973 tarihinde hizmete açılan 15 Temmuz Şehitler Köprüsüyle ilgili olarak yaptığı değerlendirmede “İstanbul gibi mega bir kentin trafik yükünü azaltıyor. Köprüyü günlük ortalama 200 bin araç kullanıyor. Açılışından günümüze kadar 2 milyar 581 milyon araç geçişine hizmet verdi” dedi.

Bakan Uraloğlu, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nün Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında 50 yıldır hizmet vermesinin yanı sıra bir başka önemine de vurgu yaparak, “15 Temmuz 2016 tarihindeki darbe girişiminde, halkın mücadelesi sırasında Boğaziçi Köprüsü üzerinde şehitler verilmiştir. 25 Temmuz 2016 tarihinde Bakanlar Kurulunda alınan kararla Boğaziçi Köprüsü’nün adı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü olarak değiştirilmiştir. Türk halkının canını hiçe sayarak darbeye dur dediği tarihi noktalardan biri olarak simgeleşmiştir” diye konuştu.

15 TEMMUZ ŞEHİTLER KÖPRÜSÜNÜN YAPIMI

İki kıtanın birbirine selam durduğu, eşsiz boğazıyla şairlere ilham veren İstanbul, sadece kıtaların değil, kültürlerin, medeniyetlerin de köprüsü. Tarih boyunca ağırlıklı olarak Batı yakasında gelişen İstanbul, Balkan Savaşları ve İkinci Dünya Savaşı sonrasında aldığı göçlerle büyüyerek gelişmiş, hızlı bir kentleşme sürecine giren şehrin nüfusu 1970’e gelindiğinde üç milyonu aşmıştır. İstanbul’un iki yakası arasında ulaşımı sağlayan şehir hatları ve araba vapurlarının yetersiz kalması, yerleşim yerlerinin büyümesi, göç dalgaları ve trafiğin artmasıyla; kentin doğu-batı aksında gelişmesi ve Batı yakasının tek merkezlikten kurtarılması için çalışmalara başlanır ve projeler yapılır. Kara ulaşım sistemleri geliştikçe, Boğaz’ı karayolu ile geçme fikri ortaya çıkar, demiryolu, karayolu köprü projeleri, su altı demiryolu tüneli projesi hazırlanır.

Hazırlanan birçok projeye rağmen Boğaz’ın köprü ile geçiş hayali, 20. Yüzyılın ikinci yarısında o günkü adı Boğaziçi Köprüsü olan 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nün yapılmasıyla gerçekleşmiştir.

İki kıta arasındaki şehir içi, şehirler arası ve uluslararası geçişlerin sadece birkaç dakikada gerçekleşmesi sağlanmıştır. Köprü, şehrin siluetine damga vurarak, turizm potansiyeline önemli katkı yapmıştır.

15 Temmuz Şehitler Köprüsü, 1560 m uzunluğunda. Köprünün orta açıklığı 1.074 metre. 231 ve 255’m’lik yaklaşım açıklıkları askılı olmayıp, aşağıdan mesnetli viyadük şeklinde düzenlenmiş. Gidiş-dönüş 6 şeridi ile 33,4 m genişliğe sahip olan köprünün kulelerinin denizden yüksekliği 165 metre.

0
tebrikler
Tebrikler
0
k_t_
Kötü
0
m_kemmel
Mükemmel
0
_zg_n
Üzgün
0
acayip
Acayip
0
komik
Komik
0
sinirli
Sinirli
CUMHURİYETİMİZİN 100’ÜNCÜ YILI 15 TEMMUZ ŞEHİTLER KÖPRÜSÜ 50 YAŞINDA

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir